Tuesday, October 25, 2005

Red Ribbon week( punase paela nadal)

Regina koolis on sel nadalal Red Ribbon Week. Sel nadalal teavitatakse lapsi, taiskasvanuid- kogu elanikkonda monuainete kahjulikkusest( narkootikumid, alkohol). Tana pidid lapsed kooli midagi punast selga panema. Kui ma hommikul Reginaga kooli joudsin siis oli kooliesine plats roomsalt punane. Kes kandis punaseid pykse, kellel punane pluus- moni oli yleni punane :) Tubli !!! Red Ribbon nadalast saate rohkem uurida siit- http://www.adp.cahwnet.gov/redribbonweek.shtml

Homme ja ylehomme on Regina koolis lyhendatud paevad- kolme poole tunni asemel on kool ainult kolm tundi pikk. Pohjuseks on Parent/teacher conferences- Opetaja ja vanemate vaheline koosolek kus opetaja annab mulle teada kuidas Reginal koolis lainud on selle paari kuu jooksul:) Minu arust laheb Reginal vaga hasti. Kui ma reedeti koolis vabatahtlikuna opetajat mangin paar tundi siis ma ikka salaja vordlen teda teiste lastega. Regina on taitsa koval tasemel vorreldes paljude teiste latega ta klassis. Kuid Regina on ka yks vanemaid opilasi. Yle pooltest on veel 5 aastased , kuid Regina on juba kuuene. Kirjutada oskab ta vaga hasti. Oleks mul ka nii hea kaekiri 6 aastaselt olnud. Ma peaks tegema foto ta kirjapildist. Siis naete ise kah et ma ei keksle siin ilmaasjata. :) Ainus asi milles Regina vaheke suckib on Critical thinking- Ta aju sai ikka vaikese pontsu ja talle ei meeldi fantaseerimine eriti. Ysna tihti kui me raamatuid loeme ja ma hiljem kysin mis tegelased selles raamatus olid, on ta selle juba unustanud- isegi kui me loeme seda raamatut kymme korda. Muidu laheb tal vaga hasti.

Gabriel on kah taitsa korralik poiss olnud. Hommiku soogi ajal on probleeme, kuna ysna tihti ei taha ta minu valmistatud sooki syya ja nouab tugeva mehe haalega - MAKARONE!!! Ta sooks makarone 24/7 kui ma vaid lubaks. Aga ma ei luba. Ma ikka ei viitsi hommikul talle varskeid makarone keetma hakata. Pah. Ma olen hommikuti lais. Soo kellogsit ja joo piima. Voi voileibasid... Regina on hommikuti hea sooja. Ei hadalda yltse. :)

Muud polegi erilist siin juhtunud. Vihmad on kylmad ja vihmased. Yltse kohe ei hadalda- Cale on vihma ka vaja.

8 Comments:

Blogger Lennuk said...

hm! 5-6 aastaseid teavitatakse narkootikumidest ja alkoholist!?
ma leian, et siin on midagi valesti!

usun, et see teadlikustamine pole paha, kuid nii väikesed lapsed???
narkootikumid! hm! puzzled!

5:43 AM  
Blogger mutukas said...

no tuleb ikka lastele rääkida, et ei tohi mingeid aineid ja komme võõrastelt vastu võtta, selles võtmes siis ehk räägitakse, lastepäraselt.
sel põlvkonnal tuleb kõik juba varem kätte. minu 5-aastane vajab juba seksiteemadel harimist, sest kahjuks avastasime nad oma sõbrannaga juba teki alt "seksimast"... parem siis juba varem selgitada, kui hiljem lootusetult hilja on.
Diana, see, mis puudutab reginat ja peale lugemist mitte millegi mäletamises, siis ma arvan, et see on nii tüüpiline laste puhul. mina küsin iga õhtu Iti Miinalt, et mis teil lasteaias täna süüa oli. peaaegu alati on vastus selline, et ei mäleta. ja kui küsin, et mis tegite täna, on vastus alati ühene: "Mängisime!". aga kui küsin, et mida veel, siis "Ei mäleta!"

5:50 AM  
Blogger Lennuk said...

jah, nii kõlab küll õigena....

mutukas, kuidas siis seksiteema ära lahendasid?

5:57 AM  
Blogger mutukas said...

no sai selgitatud, et lapsed ei seksi. et suured inimesed seksivad, ja kui ta endale kunagi peigmehe saab, kellega abielluda tahab, et siis saab tema ka seksida

6:14 AM  
Blogger Queen D said...

ei ole valesti. Seda on juba siin aastaid tehtud. Minu arust vaga hea idee. On nii monigi vanem kes narkootikume kasutab ja laps arvad et on OK nii teha. :)
Ja mutukas raagitakse ka seda et pole OK voorastelt komme votta ja et halloweeni ajal ara iga kommi soo( mis on lahtiselt) ja ara ounu ja puuvilju vastu vota, kuna igaasugu asju voidakse nendega teha( parem karta kui kahetseda). Seletati ka et vahetevahel emmed ja issid joovad veini ja olut- see on ok. Moderation is the key here.

11:09 AM  
Blogger Lennuk said...

mida teab 5-aastane narkootikumidest ja alkoholist? mida lapsed sellest kodus ise ka räägivad?
küsin vaid uudishimust! natuke vanemalt on nad teadlikumad, aga kas tõesti 5 aastaselt??? narkootikumid?
aga nojah, kui isegi seksivärgid käivad, siis kaugel need narkotsidki on?

2:06 PM  
Blogger mutukas said...

no nagu diana kirjutas, paljud vanemad kodus tarvitavad narkotsi ja lapsed näevad ja arvavad et nii peabki. tegelikult on ka eestis nii palju narkaremasid. meie muidgi oleme ontlikud, aga kui palju on selliseid kes peavad vanemate laaberdamist pealt vaatama ja kasvavadki selles vaimus.

10:49 PM  
Blogger Queen D said...

Tapselt nii Mutukas. On ju taitsa tavaline teatud koolides et 9-10 aastane tuleb kooli ja raagib opetajale voi sopradele et ta tegi kodus seda suitsu, voi maitses sellest pudelist. ( Heatheri ema tootab Santa Anas yhes hullemas koolis ja ta on koike nainud).Kunagi pole liiga vara lastele teada anda selle elu halvemast poolest.

7:58 AM  

Post a Comment

<< Home